Rejsebetingelser

Rejsebetingelser & Praktisk Information

 

Disse betingelser regulerer aftaleforholdet imellem kunden som køber en pakkerejse og Kyhl Rejser A/S.

Betingelserne er udarbejdet i overensstemmelse med pakkerejseloven (Lov nr. 1666 af den 26. december 2017) og følger denne. Er der ikke anført andet i ordrebekræftelse, faktura, rejseplan eller oplyst på anden måde ved bestilling gælder følgende betingelser.

Ordrebekræftelse, faktura, rejseplan, evt. øvrige dokumenter og disse betingelser udgør aftalegrundlaget mellem kunden og Kyhl Rejser A/S.

Køb af enkelydelser, feks. flybillet, hotelovernatning eller lign foretaget som et enkeltstående køb, er kunden ikke dækket af Lov om Pakkerejser. Kyhl Rejser A/S vil i dette tilfælde blot være formidler og det gældende hotel eller flyselskab vil være kundens aftalepart og ansvarlige for gennemførelsen. Der må derfor i disse tilfælde henvises til hotel eller flyselskabs betingelser.

1. Bestilling og betaling

  • Bestilling af rejsen sker ved at kontakte Kyhl Rejser A/S direkte på telefon, e-mail eller kontaktformular via hjemmeside.
  • Depositum opkræves ved bestilling og udgør minimum 30 % af rejsens samlede pris. Depositum skal betales for at bekræfte reservationen. Restbeløbet skal betales senest 65 dage før afrejse. Depositum refunderes ikke ved senere afbestilling. Ved manglende indbetaling af depositum indenfor angiven frist bortfalder bestillingen/aftalen. Ved bestilling af rejsen skal alle rejsendes fulde og nøjagtige navne oplyses som angivet i passet. Det er kundens ansvar at de korrekte og nøjagtige navne oplyses til Kyhl Rejser A/S.
  • Ved bestilling senere end 65 dage før afrejse skal hele beløbet betales ved reservation.

2. Prisændringer

  • Prisen for rejsen er fastlagt ved bekræftelse, men kan ifølge lovgivningen ændres på grund af forhøjede skatter, brændstofpriser, valutakurser eller andre eksterne faktorer.
  • Kunden vil blive informeret om prisændringer mindst 20 dage før afrejse og disse må ikke overstige 10% af rejsens samlede aftalte pris. Overholdes dette ikke kan kunden omkostningsfrit afbestille rejsen.

3. Aflysning, ændring af eller overdragelse af rejsen

  • Kyhl Rejser A/S har ret til at aflyse rejsen i tilfælde af force majeure, herunder naturkatastrofer, epidemier eller andre uforudsete begivenheder, som gør rejsen umulig.
  • Ved aflysning fra Kyhl Rejser A/S´ side vil kunden få tilbagebetalt det fulde beløb eller mulighed for ombooking.
  • Kunden kan, hvis det er muligt, ændre sin rejse optil 65 dage inden afrejse dag mod et gebyr på 1.000, – pr. person, afhængig af tilgængelighed og eventuelle meromkostninger som afholdes af kunden, senere ændringer eller ændringer der ikke er mulige vil anses som en afbestilling af pakkerejsen og ny bestilling.
  • Kunden kan, hvis Kyhl Rejsers samarbejdspartnere/underleverandører tillader det overdrage rejsen mod et gebyr på 1.000, – pr. person samt evt. meromkostninger til samarbejdspartnerne/underleverandørerne. Meddelelse om evt. ønsket overdragelse skal ske senest 75 dage inden afrejsedag da retten ellers mistes. Overdragelsen kan udelukkende ske, hvis den der måtte være overtager af pakkerejsen opfylder de nødvendige betingelser og krav for gennemførelsen af rejsen, kunden og den person rejsen overdrages til hæfter solidarisk for efterfølgende betaling af rejsen samt de eventuelle gebyrer og meromkostninger overdragelsen medfører.

4. Kundens afbestilling

  • Kunden kan afbestille rejsen mod betaling af følgende gebyrer:
  • Afbestilling mere end 65 dage før afrejse opkræves ekspeditionsgebyr svarende til det indbetalte depositum.
  • Afbestilling mindre end 65 før afrejse opkræves hele rejsens pris.
  • Såfremt det er angivet på rejsebeviset at rejsen ikke kan afbestilles gælder dette.
  • For køb af pakkerejser gælder der ingen fortrydelsesret jf. forbrugeraftalelovens §18, stk. 2, nr. 12. Pakkerejselovens almindelige regler for afbestilling er gældende.

5. Rejseforsikring

  • Rejseforsikring er ikke inkluderet i rejsens pris. Kyhl Rejser A/S anbefaler på det kraftigste alle sine kunder at tegne en omfattende rejseforsikring, som dækker sygdom, ulykker og hjemtransport. Ønsker kunden at købe en rejseforsikring via Kyhl Rejser A/S skal kunden oplyse om dette ved bestilling af rejsen og betalingen skal foretages sammen med depositum for rejsen.
  • Kyhl Rejser A/S påtager sig intet ansvar for tab som følge af manglende forsikring.

6. Rejsegaranti

  • Kyhl Rejser A/S er medlem af Rejsegarantifonden med registreringsnummer 3525, som sikrer kunden økonomisk tryghed ved konkurs eller lignende situationer.

7. Pas, visum og vaccinationer

  • Kunden er ansvarlig for at have gyldigt pas, eventuelt visum og nødvendige vaccinationer i overensstemmelse med rejsemålets krav.
  • Kyhl Rejser A/S kan rådgive om krav til pas, visum og vaccinationer, men påtager sig intet ansvar for manglende dokumenter eller vaccinationer. Kyhl Rejser A/S kan udelukkende rådgive om gældende regler for rejsende med dansk pas.
  • Ved fremmed statsborgerskab skal Kyhl Rejser A/S orienteres herom og den rejsende skal søge oplysninger om de krav der stilles til et evt. visum, undlades sådanne oplysninger og der sker en evt. afvisning ved grænsen til følge, kan der ikke gøres krav gældende over Kyhl Rejser A/S.

8. Ansvar og reklamation

  • Kyhl Rejser A/S påtager sig ansvar for korrekt gennemførelse af rejsearrangementet i overensstemmelse med dansk lovgivning.
  • Reklamationer under rejsen skal meddeles til Kyhl Rejser A/S direkte eller til Kyhl Rejsers lokale repræsentant eller den underleverandør som manglen angår, så snart manglen konstateres, så fejlen/manglen straks kan forsøges afhjulpet af Kyhl Rejser A/S eller af den pågældende underleverandør. Kunden skal i alle tilfælde sikre sig nødvendig skriftlig dokumentation for indgivelse af reklamationen/manglen i form af kvittering. Undlader kunden at reklamere straks, mistes retten til efterfølgende at påberåbe sig manglen og rette krav mod Kyhl Rejser A/S, da Kyhl Rejser A/S eller dennes underleverandør ikke har haft mulighed for at udbedre manglen. Krav angående mangler der ikke kunne afhjælpes på stedet skal fremsættes skriftligt senest 14 dage efter rejsens afslutning. Ved uenighed om mangler ved pakkerejser kan sagens indbringes for Pakkerejseankenævnet, Røjelskær 11, 3. sal, 2840 Holte. Klager vedr. flyselskaber varetages af Forbrugerklagenævnet. Klager vedr. flyaflysninger og boardingafvisninger varetages af Statens Luftfarsvæsen.
  • Kan parterne ikke blive enige om en løsning på en uoverensstemmelse eller tvist alene eller ved Pakkerejseankenævnet skal der henvises til de danske domstole hvis parterne ønsker sagen prøvet der til endelig afgørelse under dansk ret.
  • Begrænsninger i erstatningsansvar for Kyhl Rejser A/S – Luftfartsselskaberne har direkte ansvar for transportens gennemførsel jf. Warszawa og Montreal konventionerne, EU Forordning 889/2002 og 261/2004 samt luftfartsloven, Athen Konventionen og COTIF/CIF Konventionen for så vidt angår skibs- og togrejser. Kyhl Rejser A/S’ ansvar for mangler, person og eller tingskade er begrænset til det erstatningsansvar vores underleverandører har i henhold til de internationale konventioner for både fly, tog og skibstrafik.
Højeste værdi ud af din ferie!

Nogle gange er mindre bare bedre. Hos Kyhl rejser er fokus på at sikre, at du får den højeste værdi ud af din ferie, uanset om det er en romantisk ferie for to eller en familieferie. Vi har brugt Kyhl Rejser til begge ferietyper og kan varmt anbefale dem. Høj kvalitet og et højt niveau af personlig service.

 -  Kristina S.
Dejligste familieferie. TAK!

Tak for en dejlig familieferie, hvor alt spillede max. Den fine velkomsthilsen på hotellet var prikken over I'et. Vi glæder os allerede til næste ferie.

 -  Søren T.
Fantastisk cruise

Tak for jeres hjælp, rådgivning, tålmodighed med vores tusindevis af spørgsmål, eftersom vi aldrig havde været på cruise før. Selv undervejs, da vi var afsted på krydstogtet stod I klar med rådgivning, og fulgte op straks vi kom hjem. Jeg kan slet ikke beskrive den fantastiske service I udrettede. Og nej, det er bestemt ikke vores sidste krydstogt!!

 -  Christine J.
Fingeren på pulsen

Fingeren på pulsen og personlige erfaringer gjorde at vores valg faldt på Kyhl Rejser. Med den personlige betjening og konsulentens erfaringer og ærlighed fik vi hurtig sporet os ind på hvilken krydstogt vi skulle vælge – alt lige fra valg af kahyt, gode tips og tricks til spisning og udflugter fungerede perfekt til vores familie. Og prisen ikke mindst kunne vi ikke få bedre ved andre bureauer. Vi kommer igen!

 -  Familien Poulsen

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Fa vores seneste nyheder og bedste rejsetilbud